Proudy podzemních vod - Gustav Erhart
Básnická sbírka českého básníka a historika umění Gustava Erharta Proudy podzemních vod. Bibliofilské vydání Erhartovy sbírky výtvarně doprovází původní tříbarevný dřevořez Jindřicha Zeithammla. Bibliofilie je tištěna na ručně čerpaném papíru Losín®.
Redakční rada : Ondřej Duksa, Gustav Erhart, Jakub Guziur, Martina Klézlová, Ilona Rozehnalová, Jana Šrubařová, Otto M. Urban.
Typografie a výtvarná redakce: Jiří Šigut
Výtvarný doprovod: Jindřicha Zeithamml
Vazba a finalisace: Knihařství Jiří Fogl a Pavlína Rambová
Formát: 210x210 mm, 64 stran
Náklad : limitovaná edice 50 číslovaných a signovaných výtisků na ručně čerpaném grafickém papíru Losín® vyráběného
technologií ručního čerpání, používanou kontinuálně od roku 1596.
ISBN: 978-80-87466-09-4
Dostupné varianty bibliofilie :
- ručně šitá vazba
Gustav Erhart
narodil se v Praze v roce 1951. Vystudoval dějiny umění na Filosofické fakultě University Karlovy, přes tři desetiletí je zaměstnán jako archivář v České (dříve Československé) televizi. Žije v Praze; věnuje se výtvarné a literární esejistice, v poezii, kterou píše od konce šedesátých let, je minimalista uhranutý jak samotnou magií jazyka, tak hlubokou tragikou života, z níž se vyvazuje právě básní-modlitbou: „Psaní veršů pociťuji jako svého druhu nutnost," říká autor, „kdy se dokážu plně koncentrovat a eliminovat od sebe všechny okolní vlivy. Možná je v tom kus jakési psychické terapie..." Vydal následující básnické sbírky: Purgatorium (Dauphin, Praha 1996), Proudnice nenávratna (ArborVitæ, Praha 2000), Podpůrná ticha (SČB, Praha 2001), Podvojná znamení (Dauphin, Praha 2005), Podél Pyrifleghetónu (Dybbuk, Praha 2006). Část jeho esejistického díla vyšla pod názvem Barevné dráhy snů v nakladatelství H+H (Jinočany 2007).
Jindřich Zeithamml (1949)
jeden z nejvýznamnějších současných českých sochařů, profesor pražské AVU, se rovněž soustavně zabývá grafikou a kresbou. Pro jeho dílo, vycházející z abstraktní linie modernismu, jsou příznačné elementární formy a tvary, jež v sobě nesou spirituální obsah. Používá sice jazyk geometrie, ovšem zachází s ním velmi volně; právě jemné odchylky a nepravidelnosti od čistého tvaru mají v jeho díle podstatný význam.